Project Management Officer
Het Project Management Office (PMO) is hét office voor alle projectaangelegenheden binnen de bank. Het ondersteunt de prioritering en adviseert omtrent de projectmatige aanpak van veranderinitiatieven, het ondersteunt de projectinitiatie en draagt zorg voor transparantie en quality assurance tijdens de uitvoering van het totale projectenportfolio. Het PMO valt onder de afdeling Control & Support.
Als Project Management Officer rapporteer je aan de Manager PMO. Binnen het PMO zijn, naast de PMO Manager en PMO Officer, op dit moment meerdere projectmanagers werkzaam.
Wat ga je doen?
De Project Management Officer ondersteunt BNG Bank met het realiseren van de strategische doelstellingen door het effectief en efficiënt selecteren en uitvoeren van verandertrajecten.
Hiervoor draagt de Project Management Officer zorg voor de dagelijkse operatie en continuïteit van het Project Management Office (PMO). Hieronder valt zowel het ondersteunen van het portfoliomanagementproces als de initiatie en daadwerkelijke uitvoering van het projectportfolio.
De Project Management Officer draagt zorg voor transparantie en continuïteit door het centraal en gestandaardiseerd opslaan van projectdocumentatie, het delen van ‘best practices’ en uitvoering van de rapportagecyclus.
Een greep uit jouw taken
- Zorgen voor en ondersteunen bij het uitvoeren van richtlijnen over portfolio-, programma- en projectmanagement- en uitvoeringsprocessen
PMO-processen, standaarden en templates standaardiseren, onderhouden en waar nodig vernieuwen/vervangen - Vastgestelde en geaccordeerde projectdocumenten (PID, business case, lessons learned etc) verzamelen en centraal documenteren
Het voeren van de portfolio administratie - Het voeren van het secretariaat van het Integraal Portfolio Overleg
- Het tijdig ophalen van projectrapportages en valideren van de inhoud
- Het samenvoegen van projectrapportages in een overkoepelende portfoliorapportage/-dashboard en zorgdragen voor overige periodieke rapportages
- Analyseren van projectrapportages tegen vastgestelde baselines en bijhouden van changes binnen de projecten (op gebied van tijd, geld en scope)
- Monitoren en signaleren van afhankelijkheden en beperkingen tussen diverse projecten en programma’s (met name op het gebied van resourcing)
- Fungeren als vraagbaak omtrent projectprocessen, templates, tooling etc voor onder andere projectmanagers en als aanspreekpunt voor de organisatie op het gebied van projectmanagement
- Inrichten en up to date houden van ondersteunende tooling
- Bijhouden van de PMO-communicaties en projectinformatie op het Intranet
- Het vergaren en bijhouden van kennis en ontwikkelingen binnen het vakgebied en het doen van voorstellen voor de verdere verbetering van het Project Management Office
Wat mag je nog meer verwachten?
We zijn op zoek naar een Project Management Officer die specialist is in zijn vakgebied en overzicht houdt in een dynamisch werkveld dat volop in ontwikkeling is. De gewenste vaardigheden zijn:
- Je bent sterk in het overzien van projecten en hebt helder wat de volgende stap moet zijn
- Je hebt gedegen zakelijke kennis van de strategische richting van het portfolio van projecten en initiatieven
- Je bent sterk in het inzichtelijk maken van afhankelijkheden en kan zicht houden op verdeling van schaarse resources
Wat vragen we van jou
- Afgeronde opleiding op HBO+/WO-niveau
- Bij voorkeur ervaring in het PMO vakgebied
- Kennis van projectmanagementmethodes zoals PRINCE2 en affiniteit met Agile werken
- Kennis van bancaire diensten en processen is een pre
- Kennis van informatiemanagement en ICT
- Kennis van en ervaring met diverse PMO tools is een pre
Wat bieden wij?
Wat kan en mag je verwachten als je gaat werken bij BNG Bank? Je komt te werken bij een duurzame en maatschappelijk betrokken bank, waarbij het belang van de klant voorop staat in alles wat we doen. We doen het samen, met elkaar en met onze klanten. We verbinden, ontwikkelen als mens en professional en waarderen je om wie je bent en wat je bijdraagt. Het werk wat we doen is bijzonder, maar we blijven bescheiden. Dit is waar wij trots op zijn. We zijn een betrouwbare werkgever met een duidelijke missie. Bij ons kun je opvallende prestaties leveren en krijg je direct veel verantwoordelijkheid. Natuurlijk kun je óók rekenen op goede arbeidsvoorwaarden, zoals:
- Een goed salaris. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring;
- Een 13e maand en 8% vakantietoeslag (uitbetaling per maand);
- Hybride werken. Je ontvangt van ons een thuiswerkplekvergoeding van €750,- per 5 jaar en een onkostenvergoeding thuiswerken van €4,- per gewerkte dag;
- Reiskostenvergoeding €0,21 per kilometer en volledige vergoeding OV kosten obv 2e klasse;
- Persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden via ons opleidingsplatform Archipel. We vinden het belangrijk dat jij je blijft ontwikkelen, daarom kun je hiervan ongelimiteerd gebruikmaken;
- 27 vakantiedagen per jaar op basis van een werkweek van 36 uur en de mogelijkheid om dagen te kopen en verkopen;
- Een sportvergoeding ter waarde van € 400,- netto per jaar;
- Een fietsplan ter waarde van € 3000 per 3 jaar;
- Gratis stoelmassages, bootcamp / yoga;
- Eens in de zeven jaar kun je twee aaneengesloten maanden met Vitaliteitsverlof.
En nog veel meer….ontdek het zelf!
Meer informatie
Voor vragen over de functie of over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Marcel Tankink,Corporate Recruiter, of via werkenbij@bngbank.nl
Procedure
Onze selectieprocedure bestaat uit een telefonische kennismaking met de recruiter en maximaal twee selectiegesprekken, gevolgd door een arbeidsvoorwaardenvoorstel. Conform ons werving-en selectiebeleid hebben interne kandidaten, bij gelijke geschiktheid, voorrang. Een pre employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Geen ongevraagde acquisitie
Voor het mogen aanbieden van cv’s aan BNG Bank N.V., dient een extern recruitmentbureau een overeenkomst hiertoe met BNG Bank N.V. te zijn aangegaan. Daarbij mag alleen een cv worden ingediend indien het bureau is uitgenodigd om mee te zoeken naar geschikte kandidaten voor een betreffende functie. Alle ongevraagde cv's die buiten deze voorwaarden worden aangeboden zal BNG Bank N.V. niet of als directe sollicitatie van de kandidaat behandelen. Aan het voorgaande kan een bureau dat het ongevraagde cv stuurde, geen rechten ontlenen. BNG Bank N.V. is hierbij geen plaatsingskosten of enig andere vergoeding verschuldigd. Ongevraagde cv’s worden niet teruggestuurd door BNG Bank N.V.