Medewerker Business Management Treasury (Business Data Steward)
Help jij als data steward de Treasury van BNG om het gebruik en beheer van data te verbeteren? Zorg jij er straks voor dat we op basis van de juiste cijfers transacties doen? Onderhoud jij het eerstelijns controleframework waarmee de Treasury van de bank ‘in control’ is? Ben jij in het algemeen geïnteresseerd in financiële markten en producten? Als dit jou aanspreekt dan is Treasury op zoek naar jou.
Wat ga je doen?
Treasury Business Management is op zoek naar versterking op diverse aandachtsgebieden binnen het team:
• Als business data steward bijdragen aan een goed data governance proces, waaronder zowel het inventariseren en beschrijven van data attributen en het vastleggen van de juiste data lineage voor Treasury.
• Het door ontwikkelen van ons eerstelijns risicomonitoring framework, op basis van het identificeren van key risks en het ontwikkelen en dagelijks uitvoeren van key controls.
• Gesprekspartner zijn van tweede- en derdelijns risicomanagement afdelingen, zoals Risk Management, Compliance en de Interne Audit Dienst;
• Meedenken over verdere innovatie van onze werkprocessen op basis van data.
Verder verwachten wij dat je bewust bent van de risico’s die gepaard gaan met IT changes en bedrijfsprocessen en zorgt voor een goed en veilig operationeel proces samen met de andere afdelingen van de dealingroom. Daarnaast zal je veelvuldig samenwerken met de andere afdelingen binnen de dealingroom en back-office.
Jouw werkplek
Met een kredietverlening van circa EUR 10 miljard per jaar is BNG de belangrijkste kredietverlener voor de Nederlandse publieke sector. Tot onze klanten behoren Nederlandse gemeenten, provincies, woningcorporaties, zorg- en onderwijsinstellingen. Daarmee is BNG al bijna 110 jaar de bank voor maatschappelijke impact. Om deze impact te kunnen blijven maken, halen wij, in tegenstelling tot de traditionele banken, onze financiering volledig op bij institutionele investeerders verspreid over de hele wereld. Op dit moment behoort BNG tot een van de best gekapitaliseerde banken ter wereld, waarmee wij een bijzondere positie innemen binnen het wereldwijde bankenlandschap.
Naast de financiering van de bank is de dealingroom verantwoordelijk voor de beheersing van marktrisico’s zoals rente-, valuta- en liquiditeitsrisico’s. Treasury bestaat uit drie afdelingen: Funding, Treasury & Portefeuillebeheer en Treasury Business Management. Voor dit laatste team zoeken wij versterking. Momenteel bestaat Treasury Business Management uit vier fte en is het verantwoordelijk voor diverse aandachtsgebieden ter ondersteuning van Treasury. Het team levert de PO voor één DI-Treasury en twee SFT agile teams. Daarnaast bestaat het team uit een Business Datasteward en ondersteunt het de dealingroom op het gebied van het CDD proces en eerste lijnsmonitoring werkzaamheden.
Wat vragen we van jou
Wat wij graag terugzien in onze nieuwe collega is een gedreven persoon die een team enthousiast kan maken met zijn of haar visie op data governance en risicobeheersing. Jij kan het team verder helpen met een proactieve houding en innovatieve ideeën. Daarnaast verwachten wij dat de kandidaat een HBO/WO-opleiding heeft afgerond, goede kennis heeft van financiële instrumenten en een uitstekende beheersing van de Engelse taal. Daarnaast verwachten wij een persoon die resultaatgericht is, sterke analytische vaardigheden heeft en natuurlijk communicatief vaardig is.
Met jouw expertise draag je bij aan de groei en succes van onze Treasury-afdeling.
• Je bent resultaatgericht en pas tevreden als iets echt helemaal af is
• Je hebt affiniteit met of interesse in data governance en datakwaliteit, bijvoorbeeld als data steward
• Je hebt affiniteit met operationeel risico en met het beheer van digitale systemen en processen op het gebied van data en rapportage
• Je bent echt geïnteresseerd in financiële markten, producten en systemen
• Je bent analytisch, nauwkeurig en flexibel
• Beschikt over goede communicatieve vaardigheden
• Bekendheid met de agile werkwijze is een pre
• Je hebt een brede interesse, bent flexibel en je schakelt makkelijk tussen verschillende onderwerpen
• Je bent in staat om zelfstandig en oplossingsgericht te werken aan beleid, processen en organisatie-inrichting (op HBO/WO-niveau);
• Qua ervaringsniveau zoeken we junior- medior profiel
Wat bieden wij?
Wat kan en mag je verwachten als je gaat werken bij BNG Bank? Je komt te werken bij een duurzame en maatschappelijk betrokken bank, waarbij het belang van de klant voorop staat in alles wat we doen. We doen het samen, met elkaar en met onze klanten. We verbinden, ontwikkelen als mens en professional en waarderen je om wie je bent en wat je bijdraagt. Het werk wat we doen is bijzonder, maar we blijven bescheiden. Dit is waar wij trots op zijn. We zijn een betrouwbare werkgever met een duidelijke missie. Bij ons kun je opvallende prestaties leveren en krijg je direct veel verantwoordelijkheid. Natuurlijk kun je óók rekenen op goede arbeidsvoorwaarden, zoals:
- Een salaris tussen €3850 en €6316 bruto per maand op basis van 36 uur. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring;
- Een 13e maand en 8% vakantietoeslag (uitbetaling per maand);
- Hybride werken. Je ontvangt van ons een thuiswerkplekvergoeding van €750,- per 5 jaar en een onkostenvergoeding thuiswerken van €4,- per gewerkte dag;
- Reiskostenvergoeding €0,23 per kilometer en volledige vergoeding OV kosten obv 2e klasse;
- Persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden via ons opleidingsplatform Archipel. We vinden het belangrijk dat jij je blijft ontwikkelen, daarom kun je hiervan ongelimiteerd gebruikmaken;
- 216 vakantie uren per jaar op basis van een werkweek van 36 uur en de mogelijkheid om uren te kopen en verkopen;
- Een sportvergoeding ter waarde van € 400,- netto per jaar;
- Een fietsplan ter waarde van € 3000 per 3 jaar;
- Gratis stoelmassages, bootcamp / yoga;
- Eens in de zeven jaar kun je twee aaneengesloten maanden met Vitaliteitsverlof.
En nog veel meer….ontdek het zelf!
Meer informatie
Voor vragen over de functie of over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Charlotte Zegelaar, Recruiter, of via werkenbij@bngbank.nl
Procedure
Onze selectieprocedure bestaat uit een telefonische kennismaking met de recruiter en maximaal twee selectiegesprekken, gevolgd door een arbeidsvoorwaardenvoorstel. Conform ons wervings -en selectiebeleid hebben interne kandidaten, bij gelijke geschiktheid, voorrang. Een pre employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Geen ongevraagde acquisitie
Voor het mogen aanbieden van cv’s aan BNG Bank N.V., dient een extern recruitmentbureau een overeenkomst hiertoe met BNG Bank N.V. te zijn aangegaan. Daarbij mag alleen een cv worden ingediend indien het bureau is uitgenodigd om mee te zoeken naar geschikte kandidaten voor een betreffende functie. Alle ongevraagde cv's die buiten deze voorwaarden worden aangeboden zal BNG Bank N.V. niet of als directe sollicitatie van de kandidaat behandelen. Aan het voorgaande kan een bureau dat het ongevraagde cv stuurde, geen rechten ontlenen. BNG Bank N.V. is hierbij geen plaatsingskosten of enig andere vergoeding verschuldigd. Ongevraagde cv’s worden niet teruggestuurd door BNG Bank N.V.