Business Consultant - Waardeketen Krediet
Je hebt een natuurlijke drive om klanten beter te bedienen, en je voelt je als een vis in het water in een veranderende omgeving. Sterker, jij bent de motor van die verbeteringen. Het maken van maatschappelijke impact is de purpose van BNG Bank, het is de koersbewaker en toetssteen voor alles wat we doen.
Excellente bedrijfsvoering is een van de strategische doelen van BNG Bank. Onze operationele activiteiten zijn de motor waar BNG Bank op draait. Met efficiënte en professionele processen, duidelijk consistent beleid en begrijpelijke producten beheersen we onze kosten en risico’s en vergroten we het gemak voor onze klanten. Om de waardeketen Krediet verder te optimaliseren zijn we op zoek naar een Business Consultant – waardeketen Krediet.
Wat ga je doen?
Als Business Consultant breng je in beeld welke wensen en behoeften er spelen m.b.t. de waardeketen Krediet. Samen met het team kom je tot acties die de waardeketen Krediet verbeteren. Je bent in staat om prioriteiten te bepalen en te communiceren richting de IT-teams en overige stakeholders en de stakeholders mee te nemen in de beoogde verbeteringen. De implementatie van deze verbeteringen is van groot belang.
Met je creatieve geest weet je te inspireren, zodat de verschillende sector teams hun klanten mee kunnen nemen in dit proces. Dit alles uiteraard binnen het vastgestelde budget en volgens actuele wet- en regelgeving. Kortom: je zorgt voor een optimale “klantreis”.
Als Business Consultant ben je verantwoordelijk voor:
- Het analyseren, beschrijven en visualiseren van de kredietprocessen (waardeketen Krediet)
- Processen ontwerpen, structureren, analyseren en optimaliseren;
- Het vormen van beleid naar aanleiding van wijzigingen wet- en regelgeving;
- Periodiek reviewen van het Product Approval and Review Proces (PARP);
- Het implementeren van nieuwe werkwijzen;
- Bruggen slaan tussen de verschillende betrokken afdelingen van relevante thema’s en het voeren van periodiek overleg;
- Het vormen van beleid naar aanleiding van ontwikkelingen in de markt;
- Het faciliteren van het goedkeuringsproces rondom beleidswijzigingen.
Jouw werkplek
Als Business Consultant maak je binnen de klantverantwoordelijke afdeling (“CCO”) deel uit van het Kredietproces en -product (“KPP”) team. KPP heeft een belangrijke rol in het continu verbeteren van het kredietproces door onderhoud en ontwikkeling van beleid, systemen, data, sturing en control binnen een uitdagend landschap van veranderende wet- en regelgeving. Het KPP-team speelt een belangrijke rol in de digitalisering, het standaardiseren en het verbeteren van processen, beleid en producten binnen de waardeketen Krediet. Dit betekent dat je intensief samenwerkt met andere afdelingen die een rol hebben binnen de waardeketen Krediet. Samen met de Product Owner bepaal je de prioriteiten van je voorgestelde verbetering.
Een greep uit jouw taken:
- Vraagstukken zowel inhoudelijk als procesmatig structureren;
- Adviezen geven om intelligente en efficiënter te werken en die het mogelijk maken om door de belanghebbenden de juiste beslissingen te nemen en kansen te pakken;
- Het managen van afhankelijkheden met andere teams;
- Opstellen en beheren van beleidsstukken;
- Begeleiden Product Approval and Review Proces (PARP);
- Adequaat stakeholdermanagement en samenwerken met de experts binnen de organisatie;
- Het bewaken van het evenwicht tussen Commercie, Risico en Efficiency;
- Implementeren van de wijzigingen binnen de organisatie.
Wat vragen we van jou
Je bent analytisch sterk en resultaatgericht. Je hebt bij voorkeur ervaring met soortgelijke “verbeter en verander” werkzaamheden, en hebt je sporen verdiend in een commerciële omgeving. Je weet door verschillende communicatiestijlen te gebruiken mensen te mobiliseren en te overtuigen. Je vraagt je bij alles af hoe de klant is geholpen met wat jij realiseert en je wordt gelukkig van het neerzetten van een goed resultaat door jouw organisatiekracht.
Wat breng je verder mee?
- Afgeronde opleiding op HBO- of WO-niveau;
- Ervaring op het gebied van consultancy met een affiniteit op het gebied van financiële dienstverlening;
- Hands-on mentaliteit, zelfstarter, afmaker en je bent in staat de omgeving mee te nemen;
- Inhoudelijke ervaring in de kredietverlening;
- Affiniteit met het opstellen van beleidsstukken;
- Affiniteit met het uitvoeren van Product Approval and Review Proces (PARP);
- Je bent in staat om de gevolgen van detailwijzigingen op het geheel te blijven overzien;
- Ervaring in verandermanagement en gevoel voor cultuurverandering;
- Ervaring met het LEAN denken en handelen;
- Een gezonde dosis lef, overredingskracht en nieuwsgierigheid!
Wat bieden wij?
Wat kan en mag je verwachten als je gaat werken bij BNG Bank? Je komt te werken bij een duurzame en maatschappelijk betrokken bank, waarbij het belang van de klant voorop staat in alles wat we doen. We doen het samen, met elkaar en met onze klanten. We verbinden, ontwikkelen als mens en professional en waarderen je om wie je bent en wat je bijdraagt. Het werk wat we doen is bijzonder, maar we blijven bescheiden. Dit is waar wij trots op zijn. We zijn een betrouwbare werkgever met een duidelijke missie. Bij ons kun je opvallende prestaties leveren en krijg je direct veel verantwoordelijkheid. Natuurlijk kun je óók rekenen op goede arbeidsvoorwaarden, zoals:
- Een goed salaris. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring;
- Een 13e maand en 8% vakantietoeslag (uitbetaling per maand);
- Hybride werken. Je ontvangt van ons een thuiswerkplekvergoeding van €750,- per 5 jaar en een onkostenvergoeding thuiswerken van €4,- per gewerkte dag;
- Reiskostenvergoeding €0,23 per kilometer en volledige vergoeding OV kosten obv 2e klasse;
- Persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden via ons opleidingsplatform Archipel. We vinden het belangrijk dat jij je blijft ontwikkelen, daarom kun je hiervan ongelimiteerd gebruikmaken;
- 27 vakantiedagen per jaar op basis van een werkweek van 36 uur en de mogelijkheid om dagen te kopen en verkopen;
- Een sportvergoeding ter waarde van € 400,- netto per jaar;
- Een fietsplan ter waarde van € 3000 per 3 jaar;
- Gratis stoelmassages, bootcamp / yoga;
- Eens in de zeven jaar kun je twee aaneengesloten maanden met Vitaliteitsverlof.
En nog veel meer….ontdek het zelf!
Meer informatie
Voor vragen over de functie of over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Charlotte Zegelaar, Recruiter, of via werkenbij@bngbank.nl
Procedure
Onze selectieprocedure bestaat uit een telefonische kennismaking met de recruiter en maximaal twee selectiegesprekken, gevolgd door een arbeidsvoorwaardenvoorstel. Conform ons wervings -en selectiebeleid hebben interne kandidaten, bij gelijke geschiktheid, voorrang. Een pre employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Geen ongevraagde acquisitie
Voor het mogen aanbieden van cv’s aan BNG Bank N.V., dient een extern recruitmentbureau een overeenkomst hiertoe met BNG Bank N.V. te zijn aangegaan. Daarbij mag alleen een cv worden ingediend indien het bureau is uitgenodigd om mee te zoeken naar geschikte kandidaten voor een betreffende functie. Alle ongevraagde cv's die buiten deze voorwaarden worden aangeboden zal BNG Bank N.V. niet of als directe sollicitatie van de kandidaat behandelen. Aan het voorgaande kan een bureau dat het ongevraagde cv stuurde, geen rechten ontlenen. BNG Bank N.V. is hierbij geen plaatsingskosten of enig andere vergoeding verschuldigd. Ongevraagde cv’s worden niet teruggestuurd door BNG Bank N.V.