Business Analist Financiële Transacties
Heb jij interesse in de financiële dienstverlening met een focus op de financiële markten en wil jij graag impact? Heb jij daarnaast het lef om door te vragen en kritisch te zijn?
Wat ga je doen?
Het werkgebied van de Business Analist Financiële Transacties is naast de afdeling IT Delivery, met name ook de afdelingen Treasury, Back Office en Financiële administratie. Als Business Analist ben je dan ook breed inzetbaar om business requirements voor deze afdelingen op te halen.
Als business analist specificeer, verifieer en valideer je functionele wensen en eisen en vertaalt deze naar efficiënte duurzame oplossingen in de bron- en rapportagesystemen. Daarbij werk je samen met andere scrumteams. Het coördineren en uitvoeren van analyses behoren tot je verantwoordelijkheden. Je bent een belangrijke schakel tussen de business en jouw (scrum)teamleden om zo waardevolle oplossingen te creëren.
Bij het realiseren van oplossingen voer je functionele acceptatietesten uit, begeleidt je de business bij ingebruikname en zorg je na implementatie voor het beheer. Het beheer bestaat uit controles en monitoring, beantwoorden van gebruikersvragen en het oplossen van incidenten. Je stelt wijzigingen voor die ervoor zorgen dat de applicatie(s) voor lange termijn onderhoudbaar blijven en optimaal ingezet worden.
Het belangrijkste bronsysteem in dit proces is ons Treasury systeem waar alle transacties van de bank worden vastgelegd en een belangrijke bron voor informatie en rapportages binnen en buiten de bank. Hiernaast maken we gebruik van Coda. Coda is het boekhoudsysteem van de bank en ondersteund de financiële processen.
Verder ga je:
- Het begeleiden en documenteren van de gebruikerstesten en kennisoverdracht naar teamleden en de afnemers van o.a. Front Arena/Prime systeem;
- Je identificeert nieuwe ontwikkelingen en kansen in de markt en binnen de bank;
- Je stelt in samenwerking met de Product Owner de roadmap op en stemt die af met relevante stakeholders;
- Je stelt bij nieuwe business wensen impact analyses op met consequenties voor bedrijfsprocessen en systemen en benodigde capaciteit;
- Je vertaalt de klantbehoefte naar functionele requirements en mock-ups en je toetst de beoogde oplossing aan de architectuurprincipes en de BNG Bank roadmap;
Jouw werkplek
Als Business Analist bij Stroom Financiële Transacties maak je onderdeel uit van de afdeling Delivery binnen de COO kolom van BNG Bank. COO is verantwoordelijk voor alle ICT- en facilitaire diensten binnen de bank.
De afdeling Delivery bestaat uit ongeveer 130 medewerkers en 16 scrumteams. Het team Financiële Transacties bestaat uit 3 teams die veel met elkaar samenwerken. Het team is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, onderhouden en continue verbeteren van de applicaties voor onze Front Office en de Back Office afdelingen.
Het team werkt binnen de BNG Bank continu aan de verbetering van de dienstverlening aan onze interne klanten. Je werkt samen met je collega’s in multidisciplinaire teams die een Agile (Scrum) werkwijze met DevOps principes toepassen bij het ontwikkelen en beheren van applicaties.
Wat vragen we van jou
Je bent een betrouwbare sparringpartner voor de business en de scrumsteams die binnen het domein Financiële Transacties werkzaam zijn. Je bent een teamplayer met lef en durft kritisch door te vragen. Verder vinden we het belangrijk dat je een HBO / WO diploma hebt en de wil hebt je verder te ontwikkelen binnen je functie.
We werken in een team met externe teamleden waarvoor Nederlands niet de voertaal is. Daarom wordt er vaak in het Engels gedocumenteerd en gecommuniceerd.
Verder neem je mee:
• Kennis van financiële markten en van bancaire systemen is een pre;
• Agile / scrum werken vind je verfrissend en natuurlijk heb je in de praktijk ook al eens zo gewerkt;
• Je vindt het belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen door nieuwe kennis op te doen
• Je hebt affiniteit met SQL of bent bereid deze kennis op te doen
• Met gemak enthousiasmeer je collega's voor je voorstellen en voor een overtuigende presentatie op directieniveau draai jij je hand niet om;
• Je bent creatief en neemt het initiatief om problemen op te lossen;
Wat bieden wij?
Wat kan en mag je verwachten als je gaat werken bij BNG Bank? Je komt te werken bij een duurzame en maatschappelijk betrokken bank, waarbij het belang van de klant voorop staat in alles wat we doen. We doen het samen, met elkaar en met onze klanten. We verbinden, ontwikkelen als mens en professional en waarderen je om wie je bent en wat je bijdraagt. Het werk wat we doen is bijzonder, maar we blijven bescheiden. Dit is waar wij trots op zijn. We zijn een betrouwbare werkgever met een duidelijke missie. Bij ons kun je opvallende prestaties leveren en krijg je direct veel verantwoordelijkheid. Natuurlijk kun je óók rekenen op goede arbeidsvoorwaarden, zoals:
- €3990 tot €6989 euro bruto per maand op basis van 36 uur. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring;
- Een 13e maand en 8% vakantietoeslag (uitbetaling per maand);
- Hybride werken. Je ontvangt van ons een thuiswerkplekvergoeding van €750,- per 5 jaar en een onkostenvergoeding thuiswerken van €4,- per gewerkte dag;
- Reiskostenvergoeding €0,23 per kilometer en volledige vergoeding OV kosten obv 2e klasse;
- Persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden via ons opleidingsplatform Archipel. We vinden het belangrijk dat jij je blijft ontwikkelen, daarom kun je hiervan ongelimiteerd gebruikmaken;
- 27 vakantiedagen per jaar op basis van een werkweek van 36 uur en de mogelijkheid om dagen te kopen en verkopen;
- Een sportvergoeding ter waarde van € 400,- netto per jaar;
- Een fietsplan ter waarde van € 3000 per 3 jaar;
- Gratis stoelmassages, bootcamp / yoga;
- Eens in de zeven jaar kun je twee aaneengesloten maanden met Vitaliteitsverlof.
En nog veel meer….ontdek het zelf!
Meer informatie
Voor vragen over de functie of over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Imran Ahmed, Corporate Recruiter, +31 627285212 of via werkenbij@bngbank.nl
Procedure
Onze selectieprocedure bestaat uit een telefonische kennismaking met de recruiter en maximaal twee selectiegesprekken, gevolgd door een arbeidsvoorwaardenvoorstel. Conform ons wervings -en selectiebeleid hebben interne kandidaten, bij gelijke geschiktheid, voorrang. Een pre employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Geen ongevraagde acquisitie
Voor het mogen aanbieden van cv’s aan BNG Bank N.V., dient een extern recruitmentbureau een overeenkomst hiertoe met BNG Bank N.V. te zijn aangegaan. Daarbij mag alleen een cv worden ingediend indien het bureau is uitgenodigd om mee te zoeken naar geschikte kandidaten voor een betreffende functie. Alle ongevraagde cv's die buiten deze voorwaarden worden aangeboden zal BNG Bank N.V. niet of als directe sollicitatie van de kandidaat behandelen. Aan het voorgaande kan een bureau dat het ongevraagde cv stuurde, geen rechten ontlenen. BNG Bank N.V. is hierbij geen plaatsingskosten of enig andere vergoeding verschuldigd. Ongevraagde cv’s worden niet teruggestuurd door BNG Bank N.V.